Faq

Bekijk de meest gestelde vragen

  • Op welke kanalen adverteert Simone mijn woning?

    Samen bekijken we op welke boekingskanalen we je woning het beste kunnen aanbieden. We hebben ervaring met het adverteren op verschillende kanalen, maar geven de voorkeur aan online platformen waarop we de gasten goed kunnen screenen. Voor 95% van onze klanten adverteren we alleen op Airbnb. Indien je interesse hebt in andere kanalen, dan voorzien we jou van de gewenste informatie.

  • Hoe bepaalt Simone de nachtprijs van mijn woning?

    De nachtprijs van jouw woning is afhankelijk van de periode waarin je deze verhuurt. Zo zal de nachtprijs in het hoogseizoen hoger zijn dan in het laagseizoen. Ook zal de prijs in het weekend hoger zijn dan doordeweeks. Wanneer er evenementen zijn is de vraag naar kamers hoger, waardoor je een hogere prijs kunt vragen. Wij houden dit dagelijks bij zodat we een zo hoog mogelijke nachtprijs kunnen krijgen.

  • Hoe screent Simone de gasten voor mijn woning?

    Aangezien je je eigen woning gaat verhuren wil je graag dat je gasten netjes omgaan met jouw eigendom en geen overlast veroorzaken. We zijn zeer zorgvuldig bij onze screening en kijken onder meer naar eerdere recensies, het reisdoel en de samenstelling van een groep. We geven je als woningeigenaar de mogelijkheid om je screeningsbeleid voor de selectie van je gasten zelf te bepalen.

  • Hoeveel sleutels heetft Simone van mij nodig?

    We hebben 3 sets sleutels van je nodig. 2 sets voor de gasten en 1 set voor Simone. Vooraf zullen we de sleutels testen zodat we zeker weten dat de gasten geen problemen ondervinden om de deur te openen.

  • Hoe helpt Simone overlast voorkomen?

    Het voorkomen van overlast begint bij een goede screening. We screenen alle gasten daarom zeer zorgvuldig en zijn selectief in wie we in jouw woning welkom heten. Wanneer je het beheer van jouw woning aan ons overlaat, komt overlast dus gelukkig weinig voor. Mocht er toch overlast zijn, dan zijn we altijd bereikbaar voor jou of je buren. We ondernemen gelijk actie door contact op te nemen met de gasten of, indien nodig, langs te gaan.

  • Wat kan ik van Simone verwachten als er een belangrijke voorziening kapot gaat

    Wanneer je je woning verhuurt, kunnen er tijdens de verhuur wel eens dingen kapot gaan, zoals een defecte cv-ketel, geen warmwater of het wegvallen van de WiFi. We leveren een zo breed mogelijke service voor jou en wij bieden in dergelijke scenario’s graag een helpende hand. We bezoeken de woning en bekijken het probleem. Als blijkt dat we het probleem zelf binnen een uurtje kunnen verhelpen, doen we dit kosteloos. Indien we langer dan een uur met een klus bezig zijn, brengen we na het eerste uur 40 euro per uur in rekening. Als blijkt dat we zelf niet in staat zijn de problemen te verhelpen, dan schakelen we (uiteraard in overleg met jou) de hulp in van een van onze vaste, betrouwbare kluspartners.

  • Zijn er overige kosten waar ik rekening mee moet houden?

    Tijdens het intakegesprek bekijken we jouw woning grondig. We geven een prijs advies over de minimale en een maximale nachtprijs, waarvoor wij verwachten jouw woning te kunnen verhuren. We spreken samen af wat de minimale boekingsperiode is. Indien deze boekingsperiode minder dan € 200 aan huur oplevert dan brengen wij een minimale fee in rekening van € 50. Dit bedrag is exclusief btw en schoonmaakkosten. Als je liever geen boekingen hebt onder de € 200, is dat geen probleem. We proberen altijd boekingen te generen met een zo hoog mogelijke opbrengst per boeking. Wat goed is voor jou, is goed voor ons 🙂


    Er kunnen situaties ontstaan waarin je ons wilt inzetten voor extra werkzaamheden. Stel, je wilt graag dat we een stofzuiger voor je kopen, omdat deze het tijdens je afwezigheid heeft begeven of je hebt iemand nodig om een monteur binnen te laten, omdat je internet niet meer werkt. Ook dan staan we graag voor je klaar! Voor het uitvoeren van extra werkzaamheden die niet onder de reguliere dienstverlening vallen, rekenen we een uurtarief van € 40 (excl. btw). Voordat we extra kosten in rekening brengen, overleggen we dit uiteraard vooraf met jou.

  • Hoe wordt de fee berekent en wanneer ontvang ik een factuur?

    Bij elke boeking sturen wij jou een boekingsbevestiging. Hierop staat de verhuurperiode vermeld, de gasten en de totale nachtprijs en de kosten die in rekening gebracht worden, zodat je direct ziet wat je aan de boeking overhoudt. Indien de huurinkomsten door jou ontvangen worden, sturen wij binnen 10 dagen na de verhuurperiode onze factuur. Deze bedraagt 25% exclusief btw van de totale nachtprijs te vermeerderen met de schoonmaakkosten. Indien wij namens jou de huurinkomsten ontvangen, maken we aan het einde van de maand de rekening op, waarop vermeld staat welke boekingen er hebben plaatsgevonden in de afgelopen maand, de huurinkomsten en de kosten. Het verhuursaldo dat bestemt is voor jou maken we binnen 5 dagen over.

  • Hoe dien ik mijn woning op te leveren voor aanvang van de verhuurperiode?

    Voordat de verhuurperiode begint zorg je ervoor dat je woning perfect is opgeruimd. Wij spreken een tijdstip af wanneer wij komen schoonmaken. We zorgen ervoor dat de schoonmaak gebeurt volgens de hoogste hygiëne eisen. Onze schoonmakers gebruiken hun eigen (milieuvriendelijke) schoonmaakproducten dus die hoef je niet speciaal aan te schaffen. Er moet wel een stofzuiger en eventueel een dweil aanwezig zijn in de woning. Wij zorgen ervoor dat de bedden worden opgemaakt met ons linnengoed en dat er handdoeken en theedoeken klaarliggen voor jouw gasten.


    Tip 1: Vervang die oude, lekkende douchekop voor een nieuwe, laat het slecht sluitende voordeurslot repareren en laat uw cv-ketel nog even controleren. Het is vaak een kleine moeite en zo voorkomt je onnodige reparatiekosten en negatieve recensies.


    Tip 2: Maak je koelkast en vriezer goed schoon voor je vertrekt. Indien je spullen achterlaat in je koelkast, label dan de producten waarvan je niet wil dat ze door onze schoonmakers worden weggegooid.


    Berg je persoonlijke en waardevolle spullen die je in huis hebt op.

    Gasten vinden het leuk om in een woning te logeren die toebehoort aan een ‘local’. Je persoonlijke spullen hoef je dus niet per se weg te halen, maar het is wel belangrijk dat jouw huis er netjes en sfeervol uitziet en makkelijk is schoon te maken.

    Eigendommen zoals sieraden, verzamelobjecten, kunstwerken en contant geld vallen vaak buiten de verzekering. Wij adviseren je daarom om waardevolle spullen of voor jou onvervangbare items goed op te bergen of, beter nog, niet in je huis achter te laten.

  • Hoe handeld Simone in geval van schade?

    We nemen de screening van je gasten heel serieus. Hierdoor komen ernstige schadegevallen over het algemeen gelukkig weinig voor. Helaas kunnen we niet garanderen dat gasten nooit voor schade zorgen. Het verhuren van je woning brengt nu eenmaal enige vorm van risico met zich mee. We doen uiteraard ons uiterste best om dat zoveel mogelijk te beperken. Nadat de gasten zijn vertrokken, controleren we jouw woning. Indien er een schadegeval wordt opgemerkt, nemen we hier foto’s van, leggen deze bij u voor en dienen wanneer nodig een resolutieverzoek in bij de gast via het resolutiecentrum op het verhuurplatform. Mochten we er met de gast niet uitkomen, dan vragen we dit platform om te bemiddelen. We kunnen in overleg een borg instellen zodat de kans wordt vergroot dat je de schade vergoed krijgt. De Verhuurders Garantie van Airbnb biedt bescherming tot maximaal € 800.000 aan schadevergoeding. Echter, betalingen zijn wel onderworpen aan bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen. Zo biedt Airbnb geen bescherming tegen normale slijtage zoals een oude douchekop die kapot is gegaan tijdens het verblijf van een gast.

  • Wat is de minimale- en maximale verhuurperiode?

    We kennen geen minimale verhuurperiode, verhuren is al aantrekkelijk wanneer je een weekend weg bent. Wanneer je je huis langer dan 60 dagen wil verhuren zal je een bed en breakfast (B&B) vergunning moeten hebben. Deze vraag je gemakkelijk en gratis aan bij je gemeente.

    Indien je een koopwoning hebt die in de verkoop staat, kun je verhuren onder de leegstandswet.


    Voordelen hierbij zijn:


    1. Het huis kost je geen geld, het levert je nu geld op!

    2. Het huis wordt behoed voor leegstand.

    3. Een huis wordt gemakkelijker verkocht wanneer het bewoond is.

    4. Dubbele lasten worden nu gedeeltelijk of geheel terugverdiend.


    Voor meer vragen omtrent de  leegstandswet kunt u terecht bij de gemeente Maastricht.

ZORGELOOS JE

WONING VERHUREN?


Wij regelen alles: van een vrijblijvende kennismaking en professionele fotografie tot gastenscreening en 24/7 service. Jouw woning wordt optimaal beheerd, terwijl jij volledige controle behoudt via een overzichtelijke online tool.


Laat ons de check-in en check-out verzorgen en geef je gasten een warm welkom met een uitgebreide House Manual vol tips over Maastricht. Ontdek hoe wij jou kunnen ontzorgen.

ONZE SERVICES